×
رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری

رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری

رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری اینترنت ابزار ناراحتی مشتریان به صورت عمومی را آسان کرده است. افرادی که در تیم شما به عنوان شنونده ی اجتماعی انتخاب شده اند باید درباره ی رفتار با مشتریان ناراحت در وب آموزش دیده باشند. در اینجا سه گام برای شنوندگان اجتماعی در مواجه با مشتریان ناراحت در رسانه های اجتماعی آورده ایم.

1- به موقع پاسخ گو باشید

در زمان معین پاسخ گوی مشکل باشید اگر می توانید، برای ارائه ی راه حل بلافاصله ارتباط برقرار کنید، هر چند اغلب اوقات به مشارکت سایر اعضای سازمان در گفت و گو نیاز است. در عین حال،مشتری باید واکنش شما، یعنی شما شنیده شده اید را در بازه ی زمانی مناسب دریافت کند. کسب و کار شما باید تصمیم بگیرد که آن بازه ی زمانی چقدر باشد، اما به یاد داشته باشید که اگر برای ارتباط با مشتری بیشتر از دوازده ساعت صبر کنید، ریسک شما مسبب ناامیدی و نارضایتی بیشتر خواهد شد.

2- هم دلی کنید

هم دلی به معنی این است که شما احساس طرف مقابل را درک می کنید، یعنی اینکه شما ربات نیستید بنابراین صحبت های نمایشی را کنار بگذارید. جمله ای بگویید که هم دلی تان را نشان دهد، این کار به سادگی باعث بهبود وضعیت فرد معترض می شود و می تواند تنش ها را کاهش دهد.

3- مکالمه را به کانال خصوصی انتقال دهید

سعی نکنید مسائل مربوط به امور مشتری را در انجمن عمومی شبکه های اجتماعی حل کنید. مسائل بین دو شخص راحت تر مطرح می شوند.توجه به منحصر به فرد مشتری نیز باعث می شود احساس کند که مورد ارزش و احترام است.

در رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری زمانی که مشتریان مراجعه می کنند جهت خرید اینترنتی بسیاری از مشتریان سوالات یکسان و شبیه به هم دارند در واقع بسیاری از سوالات که مشتریان از شما میپرسند اکثر مشابه هم هستند برای اینکه مشتریان راحت تر به جواب سوال خودشان برسند بهتر است ابتدا یک بخش در سایت ایجاد شود بنام بخش سوالات متداول و در این بخش سوالات که تکراری است گذاشته شود تا مشتریان سریع تر به پاسخ مورد نظر خودشان برسند و این مهم است که زمان رسیدن پاسخ جواب مشتریان کوتاه باشد.

ایجاد راهنمای خرید برای مشتریان

بسیاری از مخاطبین که می خواهند خرید اینترنتی انجام دهند روش خرید کردن را بلد نیستند و نمی دانند چگونه باید خرید خودشان را انجام دهند این شما هستید که باید بتوانید روش خرید اینترنتی از سایت را به مشتریان آموزش دهید توجه کنید هیچ وقت یک سایت اینترنتی را پیچیده نکنید و در ساده ترین روش ممکن سایت را برای مشتری طراحی ساده کنید.

راه ارتباطی مشتریان با شما

اینکه مشتریان از چه طریقی با شما در ارتباط  باشند بسیار مهم و با اهمیت است زیرا شما باید راه های ارتباطی را برای مشتریان خودتان ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با شما در ارتباط باشند و آن راه ارتباطی که ایجاد می کنید حتما باید ۲۴ ساعته شبانه روز در کسب و کار اینترنتی در دسترس باشد تا سریع مشتری بتواند به جواب خودش برسد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *