×
بهبود خدمات

بهبود خدمات مشتری در کسب و کار


Notice: Undefined variable: rich_snippet in /home/faratava/domains/faratavanmand.ir/public_html/wp-content/plugins/yet-another-stars-rating/public/classes/YasrRichSnippets.php on line 117

Notice: Undefined variable: rich_snippet in /home/faratava/domains/faratavanmand.ir/public_html/wp-content/plugins/yet-another-stars-rating/public/classes/YasrRichSnippets.php on line 119

امروزه اغلب کارمندان کشورهای توسعه یافته در مشاغل خدماتی مشغول به کار هستند. برای نمونه 80 درصد نیروی کار در کشورهای اروپای در بخش خدمات فعالیت می کند. همچنین در استرالیا 73 درصد و به ترتیب در بریتانیا،آلمان و ژاپن 69-68 و 65 درصد در بخش خدماتی مشغول به کار هستند. نمونه های از شغل های خدماتی شامل نمایندگی های پشتیبانی فنی،کارگران فست فودها،متصدیان فروش،گارسون ها،پرستاران و… می باشد مشخصه مشترک این مشاغل این است همگی آنها نیازمند تعامل قوی با مشتریان سازمان،مراکز آزاد و خصوصی مربوطه هستند. از آنجایی هم که یک کسب و کار نمی تواند بدون مشتری به حیات خود ادامه دهد. مدیریت کسب و کار باید اطمینان حاصل کند که کارمندانش برای کسب رضایت مشتری هر کاری انجام می دهند.

بهبود خدمات مشتری در کسب و کار

شرکت های بسیاری به این دلیل شکست می خورند که کارمندانشان نمی توانند مشتریان را راضی کنند. مدیریت کسب و کار باید فرهنگ مسئول بودن در قبال مشتری را در شرکت به وجود آورد.رفتار سازمانی می تواند رهنمودهای بسیاری را در اختیار مدیران قرار دهد تا بر اساس آنها چنین فرهنگی را خلق کنند. فرهنگی که در آن کارمندان به نیازهای مشتریان دوستانه و مودبانه پاسخ داده،در دسترس او بوده، دانش کافی داشته و سریعا به نیازهای آنها عکس العمل نشان می دهند. علاوه بر این با کمال میل می خواهند هر کاری که برای خشنود کردن مشتریان لازم است را انجام دهند. نمونه ای از دریافت رضایت مشتریان در بهبود خدمات مشتری در کسب و کار را در توضیحات زیر توضیح می دهیم

قابلیت اتکا

یعنی همان خدمات های که در تبلیغات خودمان قول دادیم و به مشتری باید همان را ارائه دهیم و اینکه این خدمات واقعی به مشتری ارائه شود توسط کارمندان کسب و کار صورت می گیرد که با مشتریان در ارتباط هستند.

قابلیت پاسخگویی

عوامل تحت تاثیر دیگر قابلیت پاسخگویی است یعنی اینکه کارمندان سازمان چقدر وقت خودشان را برای کمک کردن به مشتری در هنگام دریافت خدمات میزارن و این بخش برای مشتریان بسیار اهمیت دارد.

اطمینان

مرحله بعدی در ارائه خدمات اطمینان است یعنی اینکه شرکت ما برای ارائه خدمات چقدر توانسته است اعتماد مخاطبین را جذب کند جهت ارائه خدمات با کیفیت است و این کارکنان هستند که در هنگام صحبت باید اعتماد را به مخاطب انتقال دهد.

همدلی

عامل تاثیر گذار دیگر بر ارائه بهتر خدمات همدلی است یعنی اینکه کارکنان ما به مشتریان توجه کنند به حرفشان گوش دهند و خودشان را در موقعیت مشتریان قرار دهند هر قدر این موارد بهتر صورت پذیرد کیفیت خدمات ما بهتر می شود.

ملموس

بودن آخرین موردی که در ارائه خدمات مطرح است ملموس بودن می باشد یعنی هرآنچه که مشتریان در شرکت ما نگاه می کنند و بر اساس آن تصمیم گیری انجام می دهند مثل سایت، بروشور،ظاهر کارکنان و … است.

این 5 مورد ذکر شده در ارائه بهتر خدمات به مشتریان جهت جذب رضایت بسیار با اهمیت است.

مخاطب گرامی شما میتوانید از مقالات زیر در زمینه ارتقا مهارت خود استفاده کنید

افزایش خلاقیت در تصمیم گیری کسب و کار

نقش ایده پردازی در ایجاد کسب و کار آنلاین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *